Отделните авиокомпании или алианси имат програми за лоялни клиенти, които позволяват на пътниците да разменят изминатите с тях мили за различни неща – билети, нощувки, коли под наем, допълнителен багаж, място за краката, ваучери за пазаруване и какво ли още не. Всъщност, точно тук важи правилото – Колкото повече, толкова повече. Колкото повече използваш услугите на самолетните компании, включени в програмата, толкова повече бонуси получаваш.
Какво означава авиационен алианс? Това е партньорско обединение на авиокомпании, позволяващо да се постигне по-високо ниво на международно сътрудничество при търговските въздушни превози. Авиокомпаниите в алианса запазват своята юридическа самостоятелност, но унифицират елементи като резервационната система, бонусната програма за пътниците, въвеждат съвместни полети и съгласуват разписанието на полетите.
За мен, като пътник, това има значение при избора на авиокомпания според текущото й участие в една или друга бонусна програма при други равни условия.
От скоро съм член на една от водещите програми за лоялни клиенти, обединяваща 35 от най-големите превозвачи (AirFrance, KLM и др.). Нарича се Flying Blue и съществува повече от 10 години, за които е натрупала над 25 милиона последователи от цял свят. През миналата година клиентите на програмата са събрали общо 64.7 милиарда мили, което звучи доста внушително.
Знам, че има още много програми за лоялни клиенти, но тепърва започвам да ги разучавам, защото до скоро самолетните ми пътувания се ограничаваха само до нискотарифните компании в Европа. Колкото и лоялна да бях към тях обаче нямах никаква полза, защото при тях термин като “лоялен клиент” просто не съществува.
Ще ми е интересно да чуя вашия опит със събирането на мили и програмите за лоялни клиенти , в които участвате или, за които просто сте чували. Все пак тепърва прохождам в тази сфера.
- Ще се видим във Facebook - 1.03.2021
- Нова година, нов късмет, нов проект - 11.02.2021
- Ти да видиш! Какво не знаеш за Швейцария. - 20.12.2020