Как да проследяваме промоциите на авиокомпаниите?

2 коментара

Както вече споменах, евтини билети могат да бъдат намерени по всяко време на годината за голяма част от дестинациите. За да ги откриеш обаче, трябва да дадеш нещо и от себе си. Често това се изразява в дълго време прекарано пред монитора в търсене на  добри оферти. В тази статия ще разбереш как да проследяваш промоциите на авиокомпаниите, за да се сдобиеш с така желаните евтини самолетни билети.

Абонирайте се за списъците с новини на всички големи нискобюджетни авиокомпании, които летят от твоя град.

За жалост от България не летят много различни нискобюджетни авиокомпании, но не е лошо да се регистрирашше в сайтовете им, защото понякога се предлагат много интересни предложения от Истанбул, Букурещ и други близки дестинации, които са лесно достъпни с личен автомобил.

Аз живея в София и съм абонирана за пощенските списъци на: Ryanair, Аэросуит, Wizz Air, Lufthansa, Bulgaria Air, AirFrance/KLM, Airlines, IBERIA, и др. Това са тези, които ме интересуват. Глобалните авиокомпании обикновено предлагат акции, които се прилагат в определен регион, затова не е достатъчно просто да „харесате” страниците на нискотарифните авиокомпании в социалните мрежи.

iberia

Точно този път ще ти помогне да си сред първите, които са научили за акциите на авиокомпаниите. Ето, например British Airways, AlItalia никога не предлагат нищо интересно за България, но за сметка на това имат много промоции за целият останал свят. Ако не искаш да летиш никъде, просто изтрийте спама, но почти всичките ми пътувания започват с интересно предложение за акция на билети, нали светът е огромен и почти целият е създаден за пътешествия. 🙂

Разбира се, акциите са различни. Авиокомпанията Lufthansa периодично предлага много приятни тарифи в Мексико, Южна Америка, Азия, понякога и в Африка. Например:

airtickets_51

Друга промоция на същата авиокомпания

lufthansa

От Европа за САЩ (особено за Ню Йорк) винаги можеш да летите за 500-700 долара, освен през летния период с пиково натоварване и през периода work-and-travel от 15 април до 15 септември, когато цените са по-високи. Напоследък попадам на все по-интересни оферти за САЩ, за около 350-450 долара двупосочен билет. Може от време на време да преглеждаш този сайт – http://www.holidaypirates.com

А в Западна Африка – бившите колонии на Франция – на практика няма акции, тъй като обикновено само една или две авиокомпанииги ги свързват с Европа.

Следи тематичните раздели на форумите, чети новините на сайтовете на туристическите фирми, списъците на търсачките за полети и т.н.

Тук може да попаднеш на някакви неочаквани новини и акции на авиокомпаниите, които си пропуснал от първоизточника, интересни находки на други потребители и т.н. Идеалното място е българския форум за пътешественици http://magelanci.com/ Magelanci

Какво представляват бонусните програми на авиокомпаниите?

Това са програми на една авиокомпания или обединение (алианс), които ти позволяват да натрупваш мили както за полети, така и за други услуги. Ето и няколко съвета, които трябва да имеш предвид:

  • Винаги изучавай условията на бонусната програма преди полета, дори ако ползваш авиокомпанията за първи път.
  • Регистрирай се и показвай номера на участника при регистриране на летището и/или по време на онлайн регистрация.
  • Запознай се със списъка на партньорите (хотели, компании за даване на коли под наем, TravelSIM и т.н.). Не трябва да се отказваш от приятните бонуси, само защото не си разбрал на време за тях, нали така. Твоят безплатен полет може да се окаже значително по-близо, отколкото си мислиш.
  • Поинтересувай се дали твоята авиокомпания влиза в някой от авиационните алианси, защото техните бонусни програми са взаимосъвместими, но се поинтересувай преди въвеждането на номера на участника в резервацията, тъй като е по-добре предварително да насочиш милите си към авиокомпанията, в която имаш най-много мили или където условията за запазване на милите са най-добри.
  • Някъде милите имат безсрочно време за натрупване, другаде трябва да се използват веднъж на 2-3 години или да летиш със същата авиокомпания за запазване на сметката.
  • За вътрешен полет обикновено са необходими 10-15 мили, за полети в Европа – 20-30 хиляди, за трансатлантически полет – 50-70 хиляди. Натрупването и използването на мили е огромна тема. 
Намери ме в

Адриана

Аз съм Адриана - пътешественик, екскурзовод и мечтател. Обичам слънцето, непринудените хора, дългите разходки в планината, смеха, приключенията и усещането за свобода, което ми дават пътешествията. С други думи, живея за да пътувам и пътувам, за да живея.
Намери ме в

Автор: Адриана

Аз съм Адриана - пътешественик, екскурзовод и мечтател. Обичам слънцето, непринудените хора, дългите разходки в планината, смеха, приключенията и усещането за свобода, което ми дават пътешествията. С други думи, живея за да пътувам и пътувам, за да живея.

2 коментара

  1. Много ми харесва тази поредица статии, изключително полезна е за начинаещите пътешественици, а дори и ветераните може да намерят нещо ново 🙂

    Един от изводите, а именно, че при нормалните авиокомпании еднопосочният билет е само малко по-евтин от двупосочния е неверен. Противно на логиката, понякога двупосочния дори е по-евтин от еднопосочния. Авиокомпаниите практикуват овърбукинг и това се отразява на цените по най-непредвидим начин!
    Имал съм такъв казус с емирейтс. Летях с двупосочен билет без да ползвам връщането.
    Винаги трябва да се проверяват цени за две посоки, дори когато е необходима само една. Като за кухата посока следва да се тестват множество дати, защото е възможно след примерно 2 месеца някъде да има много ненатоварен ден, (като празник), за който полетът излиза на прекрасна цена 😉

    • Радвам се, че съм успяла да бъда полезна. Напълно съм съгласна, че трябва да се обръща внимание на двупосочните билети, но при нискотарифните полети някакси винаги успяват да изкарат едната посока по-скъпа от другата.

Leave a Reply

Задължителните полета са отбелязани с *.